مقالات

چگونه محصول خود را بفروشیم؟ راهکارهای فروش محصول

sales

آنچه در این نوشته خواهیم داشت

امروزه دنیای کسب‌وکار پر از پیچیدگی‌ و چالش‌های متعدد است و مدیران و صاحب‌کاران برای اینکه بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و پیشرفت کنند، و اهمیت این که چگونه محصول خود را بفروشیم؟ راهکارهای فروش محصول را افراد باید نسبت به فروش، تبلیغات و بازاریابی خود در نظر بگیرند. در واقع هر کسب‌وکار برای اینکه بتواند محصولات خود را بیشتر به فروش برساند، نیاز دارد تا انواع روش‌های فروش را بشناسد و راهکارهای فروش را بلد باشد. برندها و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ معمولاً در بخش‌های مختلفی مانند فروش و بازاریابی، اقدام به جذب نیروهای متخصص می‌کنند، تا بتوانند سهم بازار و درآمد خود را افزایش دهند.

در همین راستا و در ادامه‌ی بررسی اهمیت فروش و نکات مرتبط با آن، در این مقاله از وب‌سایت سوم شخص، قصد داریم تا یکی از مهم‌ترین نکات هر کسب‌وکار یعنی فروش را بررسی کرده و به برخی از سوالات پاسخ دهیم.

سوالات زیر، از جمله سوالات مطرح در این حوزه هستند. برای مشاهده پاسخ این سوالات، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

  • چگونه محصولات خود را عمده بفروشیم؟
  • چگونه محصولات خانگی خود را بفروشیم؟
  • چگونه محصولات خود را به خارج از کشور بفروشیم؟
  • روش های فروش محصول چیستند؟

چگونه محصول خود را بفروشیم

 

فروش چیست و چه اهمیتی دارد؟

فروش در واقع همان ارائه کالا یا خدمات، در ازای دریافت پول است. معمولاً فروش آخرین بخش در هر مجموعه بوده و پرسودترین بخش به شمار می‌رود. به بیان دیگر، فروش هنر ارائه و عرضه محصولات به مشتریان و مخاطبین هدف یک کسب‌وکار است. فروشندگان در واقع هنرمندانی هستند که هنر آن‌ها، استفاده از شیوه‌ها و راهکارهای مختلف فروش برای کسب درآمد و سود بیشتر است. در نتیجه این موضوع، اطلاع از اینکه چگونه محصولمان را بفروشیم؟ اهمیت بسیار زیادی دارد.

اهمیت فروش آنجایی بهتر و بیشتر درک می‌شود که بدانید هرچه شیوه‌ها و راهکارهای فروش محصول بیشتری توسط یک مجموعه به کار گرفته شود، احتمال دستیابی به هدف و کسب درآمد و سود بیشتر، بالاتر خواهد بود. به بیان دیگر، شناخت روش‌ها، ترفندها و شیوه‌های مختلف در این حوزه، می‌تواند مسیر مجموعه را هموارتر کند.

 

به طور کلی فروش شامل ارائه کالا و خدمات در ازای دریافت پول است. در واقع فروش هنر متقاعد‌کردن مشتری و مخاطب، برای خرید محصول بوده و روش‌های مختلفی دارد.

 

چگونه محصول خود را بفروشیم

 

انواع روش های فروش محصول چیست؟

به طور کلی صاحبین مجموعه‌ها، پرسنل بخش فروش شرکت‌ها و کسب‌وکارها و همچنین سرمایه‌گذاران همواره این سوال را مطرح می‌کنند که چگونه محصولمان را بفروشیم و انواع روش های فروش مناسب برای مجموعه ما، چه روش‌هایی هستند؟ پاسخ این سوال، در شناخت دقیق محصولات، مشتریان و مخاطبین هدف و در نهایت شیوه‌ها و انواع روش‌های فروش نهفته است. در ادامه انواع روش های فروش را بررسی خواهیم نمود.

·      فروش مستقیم

فروش مستقیم، متداول‌ترین روش فروش یک محصول است. در واقع این روش، به مکان و محل کار وابسته است. در این روش، تولیدکننده محصولات، با کنار‌زدن واسطه‌ها، محصولات خود را به صورت مستقیم به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کند.

استفاده از این شیوه باعث می‌شود تا سرمایه‌ای که توسط واسطه‌ها مورد برداشت قرار می‌گرفت آزاد شده و صرف افزایش کیفیت محصولات شود. در واقع این موضوع باعث کاهش قیمت نهایی محصولات می‌شود و مصرف‌کننده با حذف واسطه‌ها مبلغ به مراتب کمتری در جهت خرید محصول پرداخت کند.

چگونه محصول خود را بفروشیم؟ راهکارهای فروش محصول

 

·      فروش شخصی

فروش شخصی یکی دیگر از راهکارهای فروش محصول است. در این روش، پرسنل و نیروی انسانی مجموعه، محصولات را به صورت فردی به مشتریان ارائه می‌کنند و با استفاده از دانش محصولات، تخصص، ظاهر و رفتار، اقدام به تشویق مشتری برای خرید محصولات می‌نمایند. در واقع در این روش، هدف ایجاد نیاز در مشتری و اطلاع‌رسانی به او در رابطه با محصول است.

·      فروش از طریق توزیع‌ کنندگان

عرضه محصولات در سطوح بزرگ‌ نیازمند امکانات و توانایی‌های مختلفی است که هر مجموعه‌ای امکان انجام آن را ندارد. در نتیجه، برای فعالیت در سطوح بالاتر و گسترده‌تر، می‌توان برای فروش محصولات از توزیع‌ کنندگان استفاده نمود. برای مثال افرادی که به دنبال دستیابی به بازارهای جهانی هستند و همواره این سوال که “چگونه محصولات خود را به خارج از کشور بفروشیم” را از خود می‌پرسند، می‌توانند از این طریق به مشتریان مختلف در خارج از مرزهای جغرافیایی نیز دست‌ پیدا کنند.

در این روش، انتخاب و همکاری با یک توزیع‌کننده قوی و مناسب بسیار اهمیت دارد. در واقع مشتریان، به توزیع‌کنندگان کاری نداشته و در نهایت کسب‌وکار و برند مرجع را می‌شناسند. در نتیجه هر اشتباهی از سوی توزیع‌کنندگان، به پای کسب‌وکار نوشته می‌شود.

·      استفاده از خرده فروش

خرده فروشان یا همان مغازه‌های موجود در مناطق مختلف، به عنوان رابطی میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان عمل می‌کنند. یعنی محصولات تولید کننده را خریداری کرده و آن‌ها را به مصرف‌کنندگان می‌فروشند. در واقع زمانی که برای تولیدکننده این سوال پیش می‌آید که چگونه محصولات خود را عمده بفروشیم؟ بهترین گزینه ارتباط با خرده فروشان است. در نهایت قیمت تمام شده برای خرده فروشان با تهیه محصولات به صورت عمده از تولیدکننده، در مقایسه با محصولاتی که مصرف‌کنندگان از خرده‌ فروشان خریداری می‌کنند، به مراتب ارزان‌تر است.

·      فروش محصولات از طریق اینترنت

در ادامه پاسخ به این سوال که چگونه محصولمان را بفروشیم؟ زمان آن رسیده تا یکی از بهترین روش‌های فروش محصولات یعنی فروش از طریق اینترنت را بررسی نماییم. به طور کلی این روش دارای ابعاد گسترده‌ای بوده و مزایای بسیاری به همراه دارد.

به طور کلی امروزه با توجه با گسترش استفاده از اینترنت در سرتاسر جهان، افراد بسیاری در کشورهای مختلف از اینترنت استفاده می‌کنند. این موضوع باعث شده تا حضور موثر در این فضا یکی از راهکارهای فروش محصولات توسط کسب‌وکارها باشد. در واقع کسب‌وکارها تلاش می‌کنند تا با اقداماتی مانند طراحی سایت با وردپرس و سئو، مدیریت شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا، تبلیغات گوگل و… برند و محصولات خود را به مخاطبین هدف و مشتریان نمایش دهند.

در واقع زمانی که میزان ساعات استفاده از اینترنت توسط هر فرد در روز را بررسی کنیم، متوجه فرصت بی‌نظیر موجود در این زمینه برای تبلیغ و فروش محصولات خواهیم شد. با توجه به این موضوع، می‌توان دریافت که تمامی مخاطبین هدف کسب‌وکارهای مختلف، به طور قطعی در اینترنت و شبکه‌های مجازی حضور دارند. در نتیجه، کسب‌وکار برای اینکه بتواند مخاطب را در این فضا پیدا کرده و به خرید محصولات خود ترغیب کند، نیازمند انجام برخی از اقدامات است.

 

به طور کلی انواع روش‌های فروش شامل فروش مستقیم، فروش شخصی، فروش از طریق توزیع‌ کنندگان، استفاده از خرده فروش و فروش محصولات از طریق اینترنت می‌‌شوند.

 

چگونه محصول خود را بفروشیم؟ راهکارهای فروش محصول

 

چگونه محصول خود را بفروشیم؟

حال که متوجه شدیم یکی از بهترین راهکارهای فروش محصول از طریق اینترنت و خدمات دیجیتال مارکتینگ است، باید مراحل و اقدامات مورد نیاز برای این کار را نیز بررسی نماییم. در ادامه این مسیر را بررسی خواهیم نمود.

  • طراحی وب‌سایت: طراحی ‌وب‌سایت اولین قدم در مسیر راه‌اندازی بخش فروش اینترنتی کسب‌وکار است. در واقع به وب‌سایت باید به عنوان ویترین مغازه در بستر اینترنت نگاه کرد. در نتیجه داشتن یک ویترین شیک و زیبا، از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • تولید محتوا: یکی از راه‌های جذب مخاطبان هدف و جلب توجه آن‌ها، تولید محتوای هدفمند و باکیفیت است. مخاطبین با مشاهده محتوای باکیفیت و مطالعه آن، اطلاعات مختلفی در رابطه با کسب‌وکار مورد نظر را بدست خواهند آورد.
  • سئو: سئو یا بازاریابی موتورهای جست‌وجو در واقع راهکار اصلی برای ارتقاء رتبه وب‌سایت در زمان سرچ کاربر است. از آنجایی که میزان بازدید وب‌سایت‌های برتر در زمان سرچ کاربر در مقایسه با دیگر وب‌سایت‌ها تفاوت قابل‌توجهی دارد، بسیاری از کسب‌وکارها سعی می‌کنند تا رتبه‌های برتر را بدست بگیرند. این موضوع باعث شکل‌گرفتن رقابتی می‌شود که برنده آن، کسب‌وکاری است که به صورت تخصصی و قوی بر روی سئوی وب‌سایت خود کار کند.
  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی: مدیریت شبکه‌های اجتماعی یکی دیگر از اقداماتی است که می‌تواند منجر به فروش محصولات شود. در واقع در ادامه پاسخ به این سوال که چگونه محصولات خود را در اینترنت بفروشیم؟ باید گفت که حضور در شبکه‌های اجتماعی برای برندهای مختلف می‌تواند بسیار موثر باشد.امروزه شبکه‌های اجتماعی متعددی وجود دارند و افراد مختلف مدت زمان قابل‌توجهی را در آن‌ها می‌گذرانند. ارائه محصولات به مخاطبان در این شبکه‌ها، یکی دیگر از انواع روش های فروش محصول در اینترنت است.
  • و…

 

به طور کلی فروش محصولات از طریق اینترنت یکی از راهکارهای بسیار خوب برای فروش محصولات است. برای این کار، باید مراحل مختلفی را طی نمود و اقدامات مختلفی را صورت داد.

چگونه محصولات خود را به خارج از کشور بفروشیم

جمع‌بندی

در این مقاله از وب‌سایت سوم شخص تلاش کردیم تا اطلاعات کاملی در رابطه با فروش محصولات به شما عزیزان ارائه دهیم. همچنین به این سوال که چگونه محصول خود را بفروشیم؟ نیز پاسخ داده و راهکارهای فروش محصولات از طریق اینترنت را بررسی نماییم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اهمیت حضور در اینترنت مقاله اهمیت حضور در اینترنت از طریق داشتن وب سایت را بخوانید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ سوم شخص، ارائه دهنده برتر خدمات دیجیتال مارکتینگ

آژانس دیجیتال مارکتینگ سوم شخص، یکی از برترین آژانس‌های کشور در زمینه ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی در ایران است. با استفاده از خدمات این آژانس به راحتی می‌‎توانید محصولات خود را به روش‌های مختلف به مشتریان و مخاطبان هدف خود ارائه نموده و به فروش برسانید. در آژانس دیجیتال مارکتینگ سوم شخص، تمامی خدمات دیجیتال مارکتینگ، شامل تولید محتوا، طراحی وب‌سایت، سئو، گوگل ادز و… با بالاترین کیفیت ارائه می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از تعرفه‌ها همین حالا با شماره‌های موجود در وب‌سایت تماس حاصل نمایید.

دسته بندی مطالب
آخرین مقالات
web-design

طراحی سایت چیست؟ هر آنچه که باید در این رابطه بدانید

smm

smm چیست؟ بررسی بازاریابی اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی

seo-ahdaf

آشنایی با اهداف سئو و دلائل اهمیت آنها

what-is-seo

سئو چیست؟ آشنایی با قدرت بهینه‌سازی موتورهای جستجو

social-media-chist

سوشال مدیا چیست و انواع آن چه هستند؟

social-media

ساده ترین روش افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام چیست؟

فرم درخواست مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر با متخصصان ما در ارتباط باشید

مطالب مرتبط

web-design

طراحی سایت چیست؟ هر آنچه که باید در این رابطه بدانید

آیا تاکنون برای دیده شدن کسب‌وکار خود در دنیای گسترده اینترنت و داشتن وب‌سایت، به این فکر کرده‌اید...
0
smm

smm چیست؟ بررسی بازاریابی اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی

در عصر دیجیتال امروزی، استراتژی‌های بازاریابی به طور قابل‌توجهی تکامل یافته‌اند و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی
0
seo-ahdaf

آشنایی با اهداف سئو و دلائل اهمیت آنها

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به سنگ بنای استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال در سراسر جهان تبدیل شده است. در...
0
social-media

ساده ترین روش افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام چیست؟

فعالیت هدفمند در شبکه‌های اجتماعی یکی از اقداماتی است که کسب‌وکارها و افراد مختلف برای افزایش تعداد فالوورها...
0
ahamiat

اهمیت حضور در اینترنت از طریق داشتن وب سایت

در چشم‌انداز دنیای دیجیتال، لزوم داشتن یک وب‌ سایت برای هر نوع کسب‌وکار‌‌ی را نمی توان نادیده گرفت....
0
tasalot

تسلط بر راه اندازی کسب و کار آنلاین: استراتژی‌هایی برای موفقیت

اگر به دنبال ایجاد حضور آنلاین در فضای آنلاین و راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستید، این...
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *